Elke installateur kent het probleem: soms kom je een onbekend product tegen op de werkvloer. Het identificeren van het exacte model en de benodigde reserveonderdelen kan omslachtig en tijdrovend zijn. GROHE heeft hier een oplossing voor bedacht: de GROHE Product Finder.
Deze AI-gestuurde app stelt installateurs en klanten in staat om kranen en onderdelen direct ter plaatse te identificeren. Zo krijgen zij snel toegang tot de juiste productinformatie, zodat een klant snel geholpen kan worden.
“Met ons uitgebreide serviceportfolio zorgen we ervoor dat ze altijd de juiste informatie op het juiste moment hebben. We breiden dit aanbod voortdurend uit om het dagelijkse werk van professionals gemakkelijker, efficiënter en lonender te maken. De GROHE Product Finder is de volgende stap in deze reis. Met snelle productidentificatie kun je waardevolle tijd besparen voor zowel klanten als installateurs” – Axel Korn, Leader Service, LIXIL Europe
Hoe het werkt
Wanneer een installateur bij een klant thuis een oude of ongeïdentificeerde kraan aantreft, kan hij eenvoudig een foto maken met de app. De AI verduidelijkt de product-ID en geeft direct toegang tot productinformatie, zoals installatie-instructies of de juiste reserveonderdelen. Ook op plekken met slechte internetverbinding, zoals kelders of afgelegen locaties, blijft de app bruikbaar: de foto kan dan later worden geüpload.
Ontdek meer van Badkamer & Design
Abonneer je om de nieuwste berichten naar je e-mail te laten verzenden.